آموزش فاصله سازی وکال

چگونه برای وکال هارمونی ایجاد کنیم؟

در موزیک های حرفه ای دنیا ، از فواصل برای وکال یا صدای خواننده استفاده میشود. همانطورکه در موسیقی از فواصل مختلف در هارمونی سازها و تنظیم استفاده میشود ، برای وکال هم از فواصل برای ساخت هارمونی استفاده میشود. رایج ترین فواصل برای وکال ۵ و ۳ در اکتاو بالا و پایین میباشد اما در بسیاری از موزیک از فواصل ۷ و اکتاو هم استفاده میشود. لایه بندی وکال و فضاسازی آن در موسیقی بسیار حائز اهمیت میباشد و از آنجایی که موزیک های امروزه مارکت ما وکال محور هستند ، استفاده از فواصل باعث رساندن موزیکمان به موزیک های مارکت خواهد شد. ساخت هارمونی وکال یا ساخت فواصل به چندین روش انجام میشود

۱ – اجرای خواننده :

بسیاری از خواننده های حرفه ای و مشهور ، فواصل وکال هایشان را خودشان میخوانند به این جهت که رنگ صدا یکی باشد و کار حرفه ای تر پیش برود.

۲ – سخت افزار :

استفاده از سخت افزارهای هارمونایز وکال هم بسیار کارآمد میباشند و خروجی بسیار طبیعی را دارند

۳ – پلاگین ها :

بسیاری از افرادی که در حوزه ی تنظیم و میکس مسترینگ فعالیت میکنند ، با استفاده از پلاگین ها فواصل خود را میسازند ، در این آموزش هم با پلاگین هایی نظیر Harmony Engine ، Melodyne ، Izotop Nectar 2 کار میکنیم . پلاگین های بسیار دیگری هم برای ساخت و فاصله و پوزیشن استفاده میشوند که در آپدیت های بعدی آموزش خواهیم داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *